Att tänka på


Bra att veta


För att vi ska kunna Starta arbetet med din bil vid den bokade tidpunkten måste följande ha gjords från er sida: 


- Skadeanmälan ska skickas eller ringas till försäkringsbolaget.


- Svarsbrev från försäkringsbolaget med godkännande av reparationen skall medtagas vid inlämnandet av bilen, där det framgår att reparationen kan påbörjas, alternativt skadeanmälan


. Om det EJ är klart från försäkringsbolaget kan det i värsta fall innebära att Ni får betala reparationen själva, tex vid ogiltig försäkring, ogiltigt körkort mm.   


- Självrisk och övriga kostnader betalas när Ni hämtar er bil efter reparationen.

Betalning sker med kort. Alternativt kan du föra över summan till vårt BG 5753-4927, märk betalningen med bilens regnr. Betalningen måste vara oss till handa innan bilen kan hämtas, vilket normalt tar en bankdag.


*Vid eventuelle självriskreducering eller ändrad självrisk, vänligen kontakta din handläggare på försäkringsbolaget och be de uppdatera detta på deras system.


- Företagsägda bilar utan vagnskadegaranti debiteras alltid moms på reparationskostnaden. 



-När bilen lämnas är vi tacksamma om bilen är tvättad, då det annars kan vara svårt för oss att se alla skador. Om i EJ har möjlighet att tvätta bilen i förväg, utför vi detta mot en kostnad av 250 kronor.  Det underlättar för oss om bilen är urplockad (glöm inte barnstol och hundburen).


-Vi tar EJ ansvar för kvarlämnade föremål. Ni är skyldig att informera verkstaden om bilen har stöldbegärlig utrustning eller om det finns något kvarlämnat i bilen. Under arbetet med er bil kommer vi att bryta batterianslutningen, vilket medför att radioapparater med stöldskyddskod behöver en kod för igångsättning. Tillse därför att Ni har tillgång till er radiokod. Vissa larm eller trasig elektronik kan tappa sitt minne/funktion då de blir strömlösa, detta kan vi EJ ansvara för.


-OBS! Lägg fram nyckel till fälg lås och dragkrok.


*Reparationstiden varierar med omfattningen på skadans storlek och svårighetsgrad. Ibland vill försäkringsbolagen besiktiga skadan före reparationsstart. Normalt kan en reparation som ej är alltför stor ta 8-15 arbetsdagar. Vi kan också behöva komplettering beställa reservdelar under reparationens gång. Detta kan leda till förlängd tid då arbetet kanske behöver avbrytas i väntan på delar.


HYRBIL


Behöver du hyrbil i samband med reparationen av din bil?


Boka en hyrbil och få den levererad till oss på utsatt tid.



Vi samarbetar med:



HERTZ: 08-751 89 30    kista@hertz.se


MABI: 08-544 741 00   akallahedin@mabi.se


SIXT: 08-144939    kista@sixt.se



Länkar till försäkringsbolag

IF
FOLKSAM
LÄNSFÖRSÄKRINGAR
 ICA försäkring
Moderna

IF Skadeservice: 08-541 705 85     meil: skadeservice@mercedes-benzforsakring.com

Ladda ner skadeanmälan
Ladda ner glasanmälan

Bilskadecenter Sollentuna AB |Kuskvägen 4 | 191 62 Sollentuna | Växel: 08-352535 | COPYRIGHT © 2017 BSCS