Det första som måste göras är att anmäla skadan till ditt försäkringsbolag.
Vid parkeringsskada, skadegörelse eller stöld bör du göra en polisanmälan så snart du kan.
Kontakta oss eller boka en tid för en skadebesiktning.
Vi behöver kontaktuppgifter, registreringsnummer, skadenummer och skadedatum.
Vi besiktar skadan på din bil och bokar tillsammans med dig in ett datum för att åtgärda skadan.
Därefter gör vi upp en kostnadskalkyl på reparationen och skickar den till ditt försäkringsbolag för att få ett godkännande för reparation.
Du lämnar bilen vid avtalad tid. Vi åtgärdar skadan, ringer och meddelar när bilen är klar för upphämtning.
Självrisk och övriga kostnader betalas när du hämtar din bil efter reparationen.
Betalning sker med kort. Alternativt kan du föra över summan till vårt BG 5753-4927, märk betalningen med bilens regnr. Betalningen måste vara oss till handa innan bilen kan hämtas, vilket normalt tar en bankdag.
*Vid en eventuell självriskreducering eller ändrad självrisk, vänligen kontakta din handläggare på försäkringsbolaget och be de uppdatera detta på deras system.
Företagsägda bilar utan vagnskadegaranti debiteras alltid moms på reparationskostnaden.
Tvätta gärna bilen så underlättas processen för oss.
Kontrollera så du har låsmuttern till hjulen med och lägg den synligt i bilen.
Töm bilen på lösa föremål för att underlätta för våra fordonstekniker att komma åt allt i din bil.
Vi tar EJ ansvar för kvarlämnade föremål
Ta eventuellt av barnstolar, takräcken och takboxar.
HYRBIL
Behöver du en hyrbil i samband med reparationen av din bil?
Boka en hyrbil och få den levererad till oss på utsatt tid.
Vi samarbetar med:
HERTZ: 08-751 89 30 kista@hertz.se
MABI: 08-544 741 00 akallahedin@mabi.se
MABI: 08-712 01 90 tyreso@mabi.se
Länkar till försäkringsbolag
Bilskadecenter Sollentuna AB |Kuskvägen 4 | 191 62 Sollentuna | Växel: 08-352535 | COPYRIGHT © 2017 BSCS